Monday, October 26, 2015

Crochet Barefoot Sandal

Assalamualaikum,

Hari ini saya nak berkongsi hasil crochet saya iaitu "Barefoot Sandal".

Saya telah menggunakan pattern percuma daripada Two Girls Pattern. Saya telah olah sendiri pattern ini supaya sesuai dengan size kaki anak-dara saya. Saya juga crochet sandal ini supaya tidak perlu diikat, cuma sarung sahaja.


Barefoot Sandal ini sangat sesuai dipakai di dalam rumah. Anak dara saya memang suka main pretend pakai kasut di dalam rumah. Oleh itu, barefoot sandal ni memang sesuai sangat.


Ia adalah pattern yang sangat mudah. Projek ini boleh disiapkan dengan sekejap sahaja. Ia adalah projek ringkas, cepat dan mudah (betapa mudahnya projek ini, sebab banyak kali saya katakan mudah...hehe)


Pattern yang ditulis oleh Lorin dan Kris ini sangat mudah diikuti. Ia simple dan jelas. Pattern ini sangat-sangat mudah kerana bunga pada bahagian kasut ini dicrochet terus tanpa perlu ditampal kemudian. 


Saya crochet 3 barefoot sandal untuk Aira, Aisya dan juga Alya. Cuma Aira sahaja yang hendak bekerjasama untuk photoshoot ini. Gambar ini diambil di Amboise, France semasa kami bercuti pada tahun 2014.

Cerita tentang percutian kami di Amboise bolehlah CLICK disini.

Terima Kasih kerana sudi membaca blog saya.

Insya Allah kita berjumpa lagi di post akan datang.

No comments:

Post a Comment