Monday, September 15, 2014

Colours make me HAPPY! : Crochet Bookmark

Bonjour!! Selamat Pagi dari Dakar, Senegal.

Lama dah saya tak update tentang projek crochet saya di blog. Selalunya, saya hanya akan upload dalam akaun Instagram sahaja.

Saya buat penanda buku!! yeay!! Anak-anak mula menunjukkan minat untuk membaca buku, untuk memastikan saya menyokong aktiviti sihat mereka ini dan berharap budaya sihat ini dapat berpanjangan, saya buatkan penanda buku comel buat mereka.

Crochet Cupcake's Bookmark!!

Pattern ini saya dapat dari Pinterest. Ini adalah pattern applique sahaja. Saya tukarkan applique ini kepada penanda buku dengan menambah tali (chain).




Comel kan? 


Pattern ini sangat mudah, sesuai untuk beginner crocheters. Boleh juga menggunakan butang-butang comel untuk menghias penanda buku ini.


Semoga anak dara saya suka dengan penanda buku ini dan menarik minat mereka untuk membaca buku...Insya Allah.

Selain daipada itu, saya juga sedang dalam proses menyiapkan cushion cover. Kali ini untuk cushion cover terbaru saya gunakan pattern African Flower Square

Untuk bahagian belakangnya saya akan gunakan fabrik (kain).


Colours make me HAPPY!!

Alhamdulillah...: )

2 comments:

  1. salam nadia...

    cantik penanda buku tu...untung anak2 sbb ada mama rajin mcm ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima Kasih Kak Nita..alhamdulillah, rezeki bersama yang dikongsi..: )

      Delete