Tuesday, March 11, 2014

Saya kembali!!

Saya kembali!!

Assalamualaikum, apa khabar? 

Setelah lama menghilangkan diri dari mana-mana nadia, kini saya kembali. I'm aware that I have been lagging behind for quite sometime. I have not posted anything last year. I know, I should...

Kenapa saya selama ini? Banyak sebabnya. Satu demi satu membuatkan banyak post yang tertangguh.

Sebab paling utama adalah "Pregnancy!!" Mulalah kurangnya masa duduk di depan komputer. Alahan dan kurang tenaga. Pengalaman yang amat berbeza berbanding waktu mengandungkan Aira dan Aisya. I was so energetic back then dan tak ada masalah alahan. 
Tapi kali ni memang berbeza... badan cepat penat dan lemah bila menjelang petang.

Keduanya, pada bulan Mei 2013 suami terima arahan untuk bertukar ke Dakar, Senegal. Dalam keadaan mengandung yang asal petang je lemah, kami terpaksa berkemas dan bersiap sedia untuk berpindah. 

Encik suami menghantar saya dan anak-anak pulang ke Malaysia untuk bersalin dan encik suami akan terus ke Senegal tanpa kami....sob-sob. Keadaan semakin kelam-kabut dan sedih meninggalkan Bahrain, membuatkan blog ini tertinggal jauh.



Sebab ketiganya, 5 bulan sepanjang kami anak beranak tinggal di Malaysia tanpa encik suami tercinta, mood untuk  update blog bertambah jauh ditinggalkan. Kami anak-beranak masing-masing cuba untuk menyesuaikan diri dan kami bagaikan hidup dalam beg. Saya menunggu masa untuk melahirkan anak, berpantang dan terus bersiap sedia pindah ke tempat baru.

Kini saya kembali lagi. With a new life, new adventures ahead us in a new place. Africa, here we come!!


These are some pictures that we took along the way to our new home. Travelling with kids, its took 7 hours KL- Dubai with transit of 17 hours in Dubai and Dubai- Dakar for 9 1/2 hours (total travelling time 33 1/2 hours...pheeew!).



Aisya with her new baby sister on our way to KLIA




Traveling with my babies

At the Dubai Airport early in the morning for our flight to Senegal



No comments:

Post a Comment