Friday, April 15, 2011

periuk nasi...

Sebelum ini, saya letak gadget pertama dalam dapur saya adalah multi purpose cooker. Sepatutnya saya letak periuk nasi ini dulu tapi sebab dah terexcited lebih dengan info the best investment saya dalam dapur tu membuatkan saya terskip pulak periuk nasi ni..

Masa mula-mula pindah dulu, semua barang dari Malaysia yang menggunakan cargo tak sampai lagi. Hampir 2 bulan jugalah barang sampai. Sepanjang-panjang 2 bulan itu, sanggup saya tak beli periuk nasi. Masak nasi secara manual, atas dapur. Tapi, bila barang semua sudah sampai rupa-rupanya periuk nasi yang ada adalah periuk nasi bersaiz kecil. Periuk nasi kecil ni adalah ehsan daripada mak mertua.....haha, kenelah beli yang besar sikit..Dulu, masa di Malaysia kami gunakan periuk nasi hadiah dari bekas student sempena hadiah perkahwinan kami. Tapi sedihnya, periuk nasi tu telah rosak..betul2 sebelum kami posting ke Bahrain.....

Nampaknya rezeki untuk beli periuk nasi baru. Alhamdulillah, kami beli periuk nasi jenama Tefal. Periuk nasi ini juga boleh digunakan untuk mengukus.


Disebabkan saya tak bawa pengukus dari Malaysia......so, bila nak buat kuih kukus saya gunakan periuk nasi ini.


No comments:

Post a Comment